Защо бизнесите днес се нуждаят от дигитален маркетинг?

В интернет пространството няма граници - общуваме с познати и непознати, пазаруваме, четем книги, гледаме филми, споделяме преживявания, дори работим.

Ако преди години само бизнесите, предлагащи стоки, са продавали онлайн, то днес всички успяващи компании са се доверили на дигитализацията.

Все повече хора се присъединяват в онлайн пространството и по-конкретно в социалните мрежи. Според проучването Digital 2021: Global Overview report 4,20 милиарда души са активни потребители на социалните медии, като това предсатавлява 53,6% от популацията на Земята.

Бизнесите трябва да бъдат гъвкави - всеки канал на социалните мрежи си има определено приложение и конкретна целева група. Пример: LinkedIn се употребява най-често за търсене и предлагане на работа, както и за B2B партньорства. Силно препоръчително е да се проследяват тенденциите във времето, за да може бизнесите да бъдат в крак със събитията и да спечелят необходимото време за реакция.

 

Защо е необходимо всичко това?

Позволете на клиентите да ви открият

 

1. Позволете на клиентите да Ви открият.

- Онлайн присъствието афишира за  съществуването и функционирането на фирмата и дейността Ви.

Би било жалко, ако някой потенциален клиент иска да се свърже с Вас, потърси Ваш контакт в интернет, не успее да Ви открие и … в резултат на това, той стане клиент на Вашата конкуренция.

Ако един бизнес не може да бъде открит онлайн, той буди съмнения за своите легалност и реалност.

Не пренебрегвайте SEO фактора (оптимизация на търсещите машини). Дори да имате функционален и добре изглеждащ уебсайт, има риск той да не бъде посетен от нито един потенциален клиент, ако не са приложени правилните маркетингови стратегии за SEO (Search Engine Optimisation).

 

2. Дигитален маркетинг vs. Традиционен маркетинг

Дигитален/Традиционен маркетинг

 

Кои методи причисляваме към традиционния маркетинг?

- Разпечатване на постери, банери, билбордове, брошури и разпространението им в селищата;

- Разпространение от уста на уста;

- Реклами в телевизията и радиото.

 

Статистически погледнато, дигиталният маркетинг е много по-достъпен и изгоден, в сравнение с традиционния. Пример: Уреждането на ефективна реклама по телевизията струва хиляди. От друга страна, месечните такси за реклами във фейсбук могат дори да се съберат в бюджет от $200 и да донесат същия успех. Онлайн рекламите позволяват тестов период на различните видове кампании и дават шанс за изграждане на стратегия за успех.

Затова е важно бюджетът да се планира внимателно и да се инвестира в това, което ще предизвика възвръщаемост.

 

Не е нужно да загърбвате традиционния маркетинг, ако разполагате с достатъчно средства. Комбиниране, разнообразният набор от методи за достигане до целевите групи носи най-голям успех, тъй като хората имат различни предпочитания за начините за възприемане на информация.

 

3. Анализът - разковничето за успеха

Анализ

 

Всяка дейност в интернет пространството става обект на статистики и анализи.

Правилното тълкуване на данните е от изключителна важност. На база на тази информация бизнесите изграждат своите стратегии, тъй като вече знаят кой метод работи добре и кой недостатъчно; разбират по-добре нуждите на потребителите и установяват правилният подход на комуникация с клиентите.

Анализът позволява по-добър фокус върху целевата аудитория, като по този начин спестявате време и усилия.

Друго предимство на анализите е, че може да наблюдавате развитието на конкуренцията (чрез различни маркетингови инструменти). По този начин ще прецените с какво може да се отличите от другите, за да привлечете аудиторията.

 

4. Магията на рекламите в социалните медии

Социални медии

 

Веднага щом започнем да разглеждаме новостите в социалните медии, ни нападат реклами от всяка страна. Съзнателно или не, това е сред основните начини за привличане на клиенти.

Ако настроите рекламата оптимално, тя ще Ви донесе възвръщаемост. Чрез рекламите се генерират приходи и се добива репутация. Когато една реклама се появява често в полезрението ни, тя завзема нашето подсъзнание, което ни подтиква да се свържем с конкретния бизнес или директно да извършим покупка.

Друг трик, който се използва от специалистите, е вмъкването на Call-to-Action (подтикване на потребителя към действие). Разбира се, потребителят е свободен да подмине призива, но голям процент от аудиторията се изкушава да извърши съответната покупка.

 

5. Добра комуникация = доверие = лоялни клиенти

 

Когато бизнесът Ви се развива и в онлайн пространството, клиентите Ви са привилегировани с това, че могат да се свържат с Вас по всяко време на денонощието. Това им създава удобство и не изпитват нуждата да потърсят Вашите конкуренти.

Когато се обръщате към потребителите, Вие ги ангажирате и им показвате,че се интересувате от тях. Това може да се случи под различни форми: информативни статии, анкети, отговори на коментари, рекламни видеа и постове, адресирани до потребителя.

Чрез имейл маркетинга се изгражда специална връзка с клиентите. Важно е да се спазва тънката граница - да бъдете активни и полезни, но да не се натрапвате.

Изисквайте обратна връзка, за да разберете къде може да се доусъвършенствате. Потребителите най-често се доверяват на хора, вече изпробвали определени продукти или услуги. Ако отзвукът е положителен и изградите добър имидж, приходите само ще се покачват.

 

 

Хората опитват все повече да улеснят своето ежедневие. Интернет е отличен помощник и съветник. Бизнесите трябва да се възползват от това навреме и да си изградят имидж и връзки в социалните мрежи.

Posted in BAB Talks on юли 20, 2022

    Сподели с приятели: